Koniec książki tradycyjnej czy może nowa szansa? Jak zrozumieć zmiany w tym zakresie?

Jak się wszystko zmienia najlepiej zobaczyć po kondycji niektórych branż. W przeszłości nic nie zapowiadało, że że pojawią się takie zmiany, że ludzie zamiast tradycyjnych wycieczek do sklepów będą będą robić zakupy siedząc wygodnie i korzystając z Internetu. Taką zmianę przyniósł internet. To komfortowe rozwiązanie, ale takie rozwiązanie naraża nas na pewne straty. W tym wypadku chyba powinniśmy wspomnieć z brakiem obcowania z danym produktem, dobrym przykładem jest tu tradycyjna książka. Skończyły się czasu zakupów w księgarni po obejrzeniu książki. Teraz kupuje się błyskawicznie, wystarczy jedno kliknięcie.

książki

Autor: Marco
Źródło: http://www.flickr.com
Można zapytać co w tym złego? może i nie. Skoro ktoś kupuje książkę to i tak dobrze, zwłaszcza, gdy popatrzymy na poziom czytelnictwa w naszym kraju. W tym temacie borykamy się z innym problemem: kupno książki to nie problem, coraz trudniej jednak znaleźć prawdziwe księgarnie. Dzieje się tak, gdyż łatwiej przenieść każdy interes do internetu. Nie wymaga to wynajmu lokalu, do którego będą przychodzili klienci?

Wystarczy zbudować ładną stronę, zatroszczyć się o promocję, wynająć magazyn budujemy dom czasopismo lub duże mieszkanie, gdzie będziemy składować książki i można rozpocząć sprzedaż. Kolejny problem to tak zwane książki elektroniczne. Z jednej strony jeszcze tak naprawdę nie zdominowały rynku książki, jednak wkrótce może to nastąpić. Czy wtedy książki drukowane przejdą do historii, a księgarnie zostaną zlikwidowane. Na szczęście, jak pokazują ostatnie wydarzenia, tak nie będzie. tradycyjne książki jeszcze długo będą cieszyć się powodzeniem, gdyż nawet jeśli książki elektroniczne (przykłady: literatura podróżnicza i przewodniki elektroniczne) cieszą się coraz większym powodzeniem, to jednak wiele osób nadal sięga po książkę tradycyjną. Jeśli chodzi o książki, każdy znajdzie coś dla siebie, np. – humanistyczne i społeczne.

Co do istnienia księgarni toprawdą jest, iż jest ich coraz mniej, nastaje moda na księgarnie internetowe. To z jednej strony z pewnością dobra wiadomość dla klientów, gdyż taka ilość to też większa konkurencyjność, czyli lepsze cen. Z drugiej zaś strony, przysparza to nowych problemów, ponieważ przez to, że liczba księgarni drastycznie się zmniejsza człowiek traci kontakt z książką. Nie może po prostu prosto z ulicy dokonać zakupu książki z określonego wydawnictwa. Zamiast tego, dokonuje zakupu jednym kliknięciem.